Based on your current IP address we detected that you will have the best experience with the following settings: country:Nederland language:Nederlands
REMA_TRAILER_0103.jpg

Reitan

De overgang van onze oude manuele oplossingen naar de AMCS hoogwaardige en dynamische systemen, heeft geresulteerd in een flink aantal voordelen die niet allemaal in geld te definiëren zijn. 

519 Volvo forfra (002).JPG

Danish Crown

Alle transporten moeten economisch haalbaar zijn, wat betekent het maximaliseren van de vullingsgraad en het minimaliseren van het aantal kilometers.

justeat-01.JPG

Just Eat

Automatische planning met het distributieplanning systeem van AMCS, helpt JUST EAT piekuren te beheren.

Aalborg Portland

Betere klantenservice door middel van automatische waarschuwingen en snellere responstijden

Aalborg Portland is de grootste producent van cement in Noord-Europa en ‘s werelds grootste exporteur van wit cement.

De uitdaging

In het begin van de jaren 90 had Aalborg Portland een vloot van meer dan 100 voertuigen en 18 dispatchers voor de orderinvoer en planning. Het bedrijf besloot dat de transportkosten te hoog waren geworden en dat het noodzakelijk was een kostenbesparingsproces in gang te zetten.

Echter, het was belangrijk dat de klantenservice niet zou lijden onder de kostenbesparingen. Omdat cement wordt afgeleverd volgens het ‘just-in-time’ principe was levernauwkeurigheid en efficiënte afhandeling van dringende orders cruciaal.

De oplossing

Dientengevolge besloot Aalborg Portland een systeem te implementeren dat het transportplanningsproces zou kunnen ondersteunen. Het systeem diende in staat te zijn om de operationele kosten te verlagen, de klantenservice te verbeteren en middelen vrij te maken binnen de planningsafdeling.

Sterke visie Transportplanner bij Aalborg Portland, Knud Erik Busk vertelt: “Voordat we de planningsoplossing van AMCS implementeerden waren we niet centraal georganiseerd. Dit betekende dat elke locatie de planning verzorgde binnen het eigen gebied.

De resultaten

De oplossing heeft ook onze klantenservice verbeterd omdat we nu eerder waarschuwingen over vertragingen ontvangen uit het systeem. Omdat de oplossing ons een volledig, real-time overzicht geeft van de operatie zijn we nu beter toegerust om wijzigingen aan te brengen aan het plan en om vertragingen te voorkomen.

De belangrijkste voordelen van de implementatie van het systeem:

  • Vermindering van het aantal planners van 18 naar 4.
  • Significante vermindering van de lege kilometers en opheffing van de inefficiënte en rigide regio’s.
  • Grote verbeteringen in de bezettingsgraad.
  • Grote administratieve besparingen als gevolg van procesautomatisering.
  • Betere klantenservice door middel van automatische waarschuwingen en snellere responstijden. 

Meer informatie

Om te ontdekken wat een geavanceerd optimalisatiesysteem voor uw organisatie kan betekenen, kunt u contact opnemen met de salesafdeling. We laten u graag zien welke efficiëntieverbeteringen uw bedrijf kan realiseren met een systeem van AMCS.

bel mij terug